Producent unikalnego w skali świata urządzenia do samodzielnego badania piersi podpisał dziś umowę z partnerem z Japonii, której przedmiotem w pierwszej kolejności będzie przeprowadzenie pilotażu medycznego. Kolejne etapy współpracy zakładają wsparcie Spółki w rejestracji urządzenia i wprowadzenia produktu do sprzedaży na rynek japoński. Kluczowe warunki dot. działań sprzedażowych mają zostać podpisane do końca września.
Badanie medyczne będzie prowadzone we współpracy z prestiżowymi japońskimi klinikami i obejmie 240 kobiet. Strony ustaliły, że wspomniany pilotaż ma zostać przeprowadzony w okresie od października 2017 do marca 2018 r.
Końcowy raport podsumowujący proces edukacyjny i badawczy ma powstać do czerwca 2018 r.
- Głównym koordynatorem badania medycznego w Japonii będzie prof. Koichiro Tsugawa z St. Marianna University School of Medicine w Kawasaki, wybitny specjalista w obszarze nowotworów piersi u kobiet. Celem pilotażu medycznego będzie weryfikacja skuteczności Systemu Braster w przypadku Azjatek. Dla spółki Japonia może być bardzo ciekawym rynkiem z komercyjnego punktu widzenia. Japończycy dysponują wysoką siłą nabywczą i są otwarci na rozmaite innowacje technologiczne – tłumaczy Marcin Halicki, Prezes Zarządu BRASTER S.A.
Jednocześnie partner zobowiązał się do pomocy w rejestracji urządzenia oraz w uzyskaniu wszystkich niezbędnych zezwoleń na sprzedaż produktu i świadczenia usług na terytorium Japonii. Umowa zakłada również opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii przygotowującej urządzenie BRASTER do wejścia na rynek japoński. Rolą partnera będzie też ogólna promocja urządzenia oraz zbudowanie świadomości w środowisku medycznym. Szczegółowe warunki współpracy zostaną ustalone w finalnej umowie o współpracy, która powinna zostać zawarta do 30 września br.
Japonia to kolejny rynek zagraniczny, na którym po przeprowadzeniu pilotażu, ma zostać uruchomiona sprzedaż systemu BRASTER. Spółka na początku tygodnia podpisała umowę z firmą Promed - wiodącym dystrybutorem sprzętu medycznego i stomatologicznego w Irlandii, na mocy której po przeprowadzeniu pilotażu technicznego, rozpocznie dystrybucję urządzenia na tamtejszym rynku, nie później niż od października 2017 r. Spółka i irlandzki dystrybutor oczekują wspólnie sprzedaży na poziomie ok. 10 tys. urządzeń w okresie trzech lat.
Zebrane doświadczenia na rynkach pilotażowych zostaną wykorzystane do przygotowania się do ekspansji na kolejne rynki. Wkrótce Braster planuje uruchomić kolejne pilotaże techniczne, m.in. w Holandii i Portugali.
Do końca bieżącego roku Spółka chce rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz pilotaże techniczne w Kanadzie, Brazylii i Chinach. Firma złożyła już do FDA (ang. Food and Drug Administration) wniosek o dopuszczenie urządzenia do sprzedaży w USA. Wniosek przeszedł pozytywną ocenę formalną, a Braster liczy, że pozytywną decyzję uzyska jeszcze w tym roku i niezwłocznie rozpocznie działania prowadzące do wejścia na ten charakteryzujący się największym potencjałem komercyjnym rynek.
Na kolejne rynki (Niemcy, Japonia, Korea) firma planuje wejść w roku 2018.
Celem strategicznym Spółki jest również budowa globalnej platformy telemedycznej. Braster chce zaoferować na arenie międzynarodowej unikalne rozwiązania dla dwóch grup odbiorców: B2B – poprzez udostępnienie zaawansowanej platformy telemedycznej innym producentom urządzeń bądź firmom oferującym usługi medyczne i okołomedyczne – oraz B2C – umożliwiając pacjentom korzystanie z usług online i porad lekarskich. Realizacja wizji będzie realizowana poprzez rozwój organiczny firmy, a także potencjalne akwizycje.
Na realizację strategii Braster planuje pozyskać środki z emisji akcji. Potrzeby kapitałowe (zawierające koszty debiutu na wskazanych rynkach zagranicznych, potencjalne akwizycje w związku z planowanym stworzeniem platformy telemedycznej oraz bieżące potrzeby firmy) zostały określone na 60-70 mln zł.
(gz)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- InnerValue

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Automatyczny montaż THT z 99,4% skuteczności
System stereowizji opracowany przez inżynierów VissaviTech pozwala na skrócenie czasu montażu THT nawet do 4,7 sekund w przeliczeniu na komponent...
-
Dlaczego regularne badanie wzroku jest kluczowe dla zdrowia oczu?
W dzisiejszym świecie, gdzie większość z nas spędza wiele godzin przed ekranami komputerów, smartfonów i telewizorów, zdrowie naszych oczu staje...
-
-
-
-
-
-