
Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", w pierwszej połowie tego roku Polacy wydali na różne produkty farmaceutyczne ponad 1,5 mld zł. Równolegle rosną środki wydawane na reklamę suplementów i leków: z 1,4 mld w 2012 r. do 3,1 mld zł w 2014.
W ciągu sześciu miesięcy Polacy kupili 94,5 mln opakowań suplementów diety, wydając na nie 1,54 mld zł. To o 10 mln więcej niż w porównywalnym okresie zeszłego roku i 22 mln więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2012 r.
Zdaniem Michała Pilkiewicza z IMS Health, firmy analizującej wartość rynku leków, firmom o wiele łatwiej zarejestrować suplement niż lek OTC (bez recepty), nie wspominając o leku na receptę, który musi przejść bardzo dokładne kontrole. Suplement to środek spożywczy, więc podlega mniejszym restrykcjom.
Eksperci ostrzegają jednak, że w dużych ilościach suplementy wcale nie muszą być bezpieczne. "Większość lekarzy mówi głośno, że suplementy nic nie dają, a wręcz szkodzą. Ich zakup to więc wyrzucanie pieniędzy w błoto" - zauważa prof. Zbigniew Fiałek, dyrektor Narodowego Instytutu Leków.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- medonet.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Korzyści związane ze stosowanie oleju CBD
Nadal nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że olej CBD jest w pełni legalnym i bezpiecznym suplementem, którego można nabyć w Polsce. Wyróżnia się...
-
Nowoczesna recepcja w prywatnym gabinecie medycznym
W jaki sposób sprawić, by nasza prywatna placówka medyczna zyskała w krótkim czasie zaufanie pacjentów? To proste. Musimy zrobić wszystko,...
-
-
-
-
-
-