Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2022-08-24
Nowoczesna recepcja w prywatnym gabinecie medycznym

4-4.jpg

W jaki sposób sprawić, by nasza prywatna placówka medyczna zyskała w krótkim czasie zaufanie pacjentów? To proste. Musimy zrobić wszystko, by stała się ona miejscem jak najbardziej przyjaznym dla interesantów. Jednocześnie nie możemy zapominać, że powinna też kojarzyć się z profesjonalizmem. Jak najprościej osiągnąć taki efekt? Wystarczy odpowiednio zaaranżowana nowoczesna recepcja. Co to oznacza w praktyce? Jak powinno wyglądać takie miejsce oraz czego nie może w niej zabraknąć?

 

Najważniejsze elementy wystroju recepcji

Właściwie urządzona recepcja, bez względu na to, gdzie będzie się znajdowała, musi spełniać trzy podstawowe zadania. Po pierwsze – być wizytówką danego przedsiębiorstwa czy obiektu usługowego. Po drugie – spełniać funkcję komfortowego miejsca pracy. Po trzecie –być przystosowana do potrzeb wszystkich interesantów. Zarówno osób pełno jak i niepełnosprawnych!

Jak widać, recepcja to obiekt wielozadaniowy. Jakie elementy powinny znaleźć się w jej obrębie, aby mogła sprostać wszystkim wymogom? Na liście nie może zabraknąć:

  • mebli recepcyjnych – które, z jednej strony ułatwią wykonywanie powierzonych pracownikom obowiązków, z drugiej zaś zapewnią wygodę interesantom;
  • lady recepcyjnej – właściwie zaprojektowanej i odpowiednio wyposażonej;
  • dyskretnego miejsca na przeprowadzanie rozmów, często związanych z wyjawianiem danych wrażliwych.

 

Poczekalnia w gabinecie medycznym

Wymienione powyżej elementy aranżacji recepcji pozwolą na stworzenie komfortowego wielofunkcyjnego miejsca, które będzie służyło zarówno pracownikom, jak i odwiedzającym dany obiekt.

Recepcja w placówce medycznej powinna zapewniać wygodę dla pracowników i pacjentów fot. ladyrecepcyjne.com.pl
Recepcja w placówce medycznej powinna zapewniać wygodę dla pracowników i pacjentów fot. ladyrecepcyjne.com.pl

 

Urządzając recepcję w placówce medycznej, czeka nas jednak nieco bardziej złożone zadanie. Musimy pamiętać, że nierzadko stanowi ona część innego ważnego punktu w naszej klinice. Jest nim poczekalnia. Jej aranżację również musimy dokładnie przemyśleć.

 

Jak urządzić poczekalnię idealną?

Po pierwsze musimy zadbać o wygodę pacjentów. Dlatego też najważniejsze elementy wyposażenia poczekalni to komfortowe miejsca siedzące. Najlepszą opcją będą tu krzesła tapicerowane. Gdy jest to duża poczekalnia lub jeśli chcemy podkreślić prestiż kliniki, możemy zainwestować w sofy lub fotele.

Po drugie poczekalnia w prywatnej klinice powinna też wywoływać pozytywne skojarzenia u pacjenta. Chodzi o kolorystkę. W dobry nastrój wprowadzają zawsze ciepłe, stonowane lub pastelowe odcienie. Rzecz niezwykle ważna to dobre oświetlenie. Postawmy na żarówki o ciepłej barwie

Dodatkowo możemy umieścić w poczekalni:

  • półki z kolorowymi czasopismami;
  • niewielki stolik przystosowany dla dzieci;
  • automat do napojów lub ekspres do kawy.

 

Recepcja w prywatnym gabinecie medycznym

Odpowiednie urządzenie poczekalni jest niezwykle ważne z dwóch względów. Rzutuje na odbiór całej placówki oraz pozwala zadbać o potrzeby oczekujących osób. Jednocześnie nie możemy zapominać o pracownikach, czyli rejestratorach medycznych. Oni też muszą mieć zapewnione właściwe warunki. Możemy tego dokonać przez właściwe wyposażenie ich stanowiska pracy.

 

Jak powinna wyglądać idealna recepcja w prywatnym gabinecie medycznym?

Jej najważniejszy centralny punkt stanowi lada recepcyjna o odpowiedniej konstrukcji. W praktyce oznacza to ladę, która:

  • zapewnia wygodny dostęp do podstawowego sprzętu – jak telefon czy komputer;
  • ułatwia wielogodzinną pracę w jednej pozycji – na stojąco lub siedząco;
  • umożliwia komfortową obsługę pacjentów niepełnosprawnych;
  • gwarantuje dyskretne zarządzanie dokumentacją.

 

Eleganckie lady są świetną wizytówką całej placówki medycznej fot. ladyrecepcyjne.com.pl
Eleganckie lady są świetną wizytówką całej placówki medycznej fot. ladyrecepcyjne.com.pl

 

Lady recepcyjne dedykowane klinikom i placówkom medycznym oferuje między innymi firma WILKING – specjalizująca się w projektowaniu i wykonywaniu lad recepcyjnych na wymiar. Doskonałe przykłady takich lad stanowią:

  • recepcyjne lady asymetryczne – z trzema lub dwoma wysokościami blatów;
  • lady o zaokrąglonych rantach i obniżonych blatach – zwiększające bezpieczeństwo osób na wózkach lub poruszających się o kulach.

 

Ergonomiczne rozwiązania stosowane w aranżacji recepcji

Projektując idealną recepcję w obiekcie medycznym, warto pokusić się o ergonomiczne rozwiązania. Stosując je zadbamy o wygodę pracowników. Będziemy też bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby pacjentów czy osób wizytujących naszą placówkę.

 

O jakich konkretnie rozwiązaniach warto pomyśleć?

Oto najważniejsze z nich:

  • zaokrąglony kształt lady recepcyjnej i asymetrie – to rozwiązanie pozwala zyskać więcej przestrzeni oraz gwarantuje zachowanie poufności przez pracownika;
  • odpowiednia lokalizacja recepcji – ściana narożna lub centralne umiejscowienie lady, w zależności od kształtu pomieszczenia;
  • wygodne siedzisko – przystosowane do wielogodzinnej pracy za biurkiem (praca na recepcji często oznacza wprowadzanie wielu danych do komputera), wyprofilowane i z mechanizmami regulacji;
  • regulowane ustawienie monitora i blatu roboczego – warto skorzystać tutaj z lad recepcyjnych z regulowanymi stopkami;
  • kolorystyka pomieszczenia – najlepiej zastosować we wnętrzu barwy, które będą sprzyjały koncentracji i dobremu samopoczuciu, jak na przykład odcienie niebieskiego czy zielonego;
  • dodatkowe źródła światła – na przykład podświetlany górny blat lady.

Słowem podsumowania – idealna recepcja w prywatnej placówce medycznej musi być: reprezentacyjna, ergonomiczna oraz przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. Aranżując jej wnętrze, musimy też zadbać o właściwe wyposażenie poczekalni.

Aby uniknąć błędów aranżacyjnych warto zlecić to zadanie profesjonalistom! Doświadczeni projektanci stworzą aranżację, która uwzględni zarówno potrzeby pacjentów, jak i pracowników rejestracji.

 

Źródło:
ladyrecepcyjne.com.pl

Czytaj także