
Grupa naukowców z USA i Hong Kongu przeprowadziła badania, z których wynika, że kiedy ludzie czują głód zaspokajają go nie tylko jedzeniem, ale kupują także więcej produktów nie służących do spożycia.
Biorący udział w jednym badaniu ochotnicy mieli wykonać zadanie związane z kojarzeniem słów. Na kartach wypisane były słowa związane z jedzeniem, nabywaniem rzeczy oraz inne, które czasem nie były nawet słowami. Okazało się, że wraz ze wzrastającym głodem uczestnicy częściej kojarzyli ze sobą słowa z dwóch pierwszych grup.
W innym badaniu naukowcy zaczepiali ludzi wchodzących oraz wychodzących z kawiarni i zadawali pytania dotyczące ich nastroju oraz chęci zakupu pewnych rzeczy. Ludzie przed posiłkiem, którzy dopiero udawali się do kawiarni, mieli znacząco większą ochotę na zakup niespożywczych artykułów.
W jeszcze innym badaniu poproszono 81 osób wychodzących z supermarketu o pokazanie rachunku, jaki przed chwilą otrzymali, a następnie zapytano ich, jak bardzo są głodni. I tym razem potwierdziła się reguła, że im bardziej ludzie są głodni, tym bardziej skłonni do kupowania także niespożywczych produktów.
Ponadto naukowcy zauważyli, że choć głód zwiększa chęć posiadania niespożywczych produktów, to nie podnosi on poziomu satysfakcji odczuwanej w związku z nabyciem tych rzeczy.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- medicalxpress.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Nowoczesna i efektywna higiena jamy ustnej, czyli krótki przewodnik po...
Pacjenci odwiedzający gabinet stomatologiczny często dziwią się, że mimo systematycznej higieny jamy ustnej nie potrafią zapobiec powstawaniu...
-
Rękawice winylowe - przykłady zastosowania
Rękawice jednorazowe są nieocenione zarówno w domach, w placówkach medycznych jak i w gastronomii czy nawet pracy z dziećmi. To niezbędny element...
-
-
-
-