
Firma rekrutacyjna Hays Poland razem z Akademią Leona Koźmińskiego przygotowały "Raport płacowy 2016. Trendy na rynku pracy", z którego wynika, że branża medyczna w Polsce potrzebuje nowych, wysoko wykwalifikowanych pracowników. Powodem jest głównie szybki rozwój innowacyjnych technologii.
Wiele firm związanych z ochroną zdrowia staje w obliczu wysokich wymagań dotyczących innowacyjności produktów - zarówno leków, jak i sprzętu medycznego. Szeroka wiedza przed wprowadzeniem ich na rynek jest niezbędna. Pracownicy poszukiwania są głównie na stanowiska związane z zarządzaniem ochroną zdrowia, jak Medical Manager czy Medical Advisor.
Rynek OTC, skupiający się na sprzedaży leków bez recepty, stale się rozwija i potrzebuje pracowników z doświadczeniem marketingu i sprzedaży. W nadchodzących miesiącach sektor farmaceutyczny będzie coraz bardziej elastyczny, dopasowując się do potrzeb rynku oraz kwalifikacji pracowników. Autorzy raportu przewidują także wiele przejęć i fuzji wśród koncernów farmaceutycznych.
"Wśród firm wchodzących na polski rynek - czytamy w raporcie - znajdują się organizacje, które oferują kompleksową realizację projektu od zaprojektowania sal szpitalnych do wyposażenia ich w sprzęt, jak również specjalizujące się w konkretnych produktach czy urządzeniach. W związku z tym obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na dystrybutorów, którzy dzięki znajomości lokalnego rynku oraz rozwiniętym kontaktom biznesowym, będą w stanie sprzedać sprzęt szpitalom."
Coraz popularniejsza staje się również telemedycyna. Zapotrzebowanie na ekspertów z tej dziedziny może wzrosnąć w latach 2016-19 o 8,8%.
(mk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- rp.pl

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Sklep Promedyczny — profesjonalne wyposażenie szpitali, przychodni oraz...
Profesjonalne wyposażenie placówek medycznych ma ogromne znaczenie dla jakości świadczonych przez nich usług, a zatem dla zdrowia pacjentów....
-
Nowoczesna recepcja w prywatnym gabinecie medycznym
W jaki sposób sprawić, by nasza prywatna placówka medyczna zyskała w krótkim czasie zaufanie pacjentów? To proste. Musimy zrobić wszystko,...
-
-
-
-
-